Tautan Hati Kita

Assalamualaikum..sihat? Alhamdulillah..kalau tak sihat tu saya doakan moga cepat sembuh yeee...
Alhamdulillah..Setelah hampir setahun saya belajar asasi sains di UiTM Puncak Alam, saya sudah tamat belajar pada 23 Mac haritu..Saya Pulang ke Kelantan yang tercinta pada 26 Mac...Kenapa? Lewat sangat ke? nak tahu kenapa? Sebab..Adalah..

Sebelum nak balik..dah rasa rindu nak tinggalkan Puncak Alam..Yelah..Tempat inilah saya dapat ramai kawan..
macam-macam jenis kawan..kawan-kawan yang mendekatkan saya dengan Pencipta..tidak lupa juga kawan saya yang punya usaha dan tekad untuk berubah.. 
"Islah Nafsak Wad'u Ghairak" ..Inilah yang saya pegang selama saya berada di UiTM.. Untuk Mengislah Nafsi,  saya berdamping dengan rakan PRM, seiring dengan wad'u Ghairak saya berkawan jugak dengan yang freehair, yang kapel.. 

Next, saya sangat rindu Rakan PRM,rindu nak buat kerja sama2, rindu masa kita pegi Hutan Lipur Kanching, Rindu Berusrah sama2..

Lepas ni Kita akan Bawak Haluan masing, Kita berpisah..ade hikmahnya..
kita bawa cara dakwah masing2..

Ingatlah..Kita bukan Pemula, Bukan Jua Penamat, Tetapi Kita adalah Rantai Perjuangan Rasulullah S.A.W..

terima kasih kerana selalu mengingatkan diri ini disaat diri ini lalai dengan dunia..
sering menasihati diri ini kearah kebaikan..
terima kasih kepada Allah dan juga kalian  atas segala proses pentarbiyahan yang saya dapat disini..tak kira samada tarbiah jasadiah mahupun tarbiah ruhiah..

Bila Allah sayang kan kita, dia bagi kita sibuk dgn kerja2 Islam.seriusly kehidupn yg sibuk kerana Allah adalah lebih baek than kite berehat2..Via Tq Farra Waheeda
Intansurullahi yansurkum wayusabbit aqdamakum. Jika kamu menolong (agama) Allah, niscaya Dia akan menolongmu dan meneguhkan kedudukan kamu..


And now, I got the 'Hikmah..'
Syukran..Wallahua'lam..

1 comment:

  1. hehe,,gmbar sya!!:)) ngee~^^ thnks for everything marjan,,me luv u sooo much! sorry klau ada sakitkan hati marjan,,sori sgt2,,ukhwah fillah abadan abada,,:)

    ReplyDelete

kalau nak komen,komen kat cni...
Bismillahirrahmanirrahim...